درمان خشکی واژن

آیا خشکی واژن درمان قطعی دارد؟علت خشکی واژن در زنان چیست ؟  آیا راهی برای پیشگیری از خشکی واژن وجود دارد ؟ مهمترین علائم خشکی واژن در زنان چیست؟ اگر شما هم در زمان رابطه احساس درد می کنید، بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید. دکتر شایسته غفاری متخصص زنان در دزفول، در رابطه با خشکی واژن که یکی از مشکلات رایج خانم ها در تمام سنین می باشد، صحبت می کنند .

صحبت های دکتر شایسته غفاری از علائم تا درمان خشکی ناحیه تناسلی

علائم خشکی واژن

در حقیقت یکی از علل شایع درد و سوزش ناحیه واژن، خشکی واژن می باشد.که این علائم شامل :

درد های واژینال طی رابطه جنسی، مشکل و ناتوانی در رسیدن به ارگاسم و علائم ادراری است . این خشکی واژن می تواند علت های مختلفی داشته باشد، در سنین بالاتر در سن یائسگی به دلیل مشکلات هورمونی، خشکی واژن داریم . در سنین پایین هم به دلایل مختلف از قبیل استرس روحی، تغییرات هورمونی، بیماری های زمینه ای و مسائل تغذیه ای و یا عوارض دارویی خشکی واژن رخ می دهد .

درمان خشکی واژن

برای درمان خشکی واژن چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم ؟

متاسفانه خشکی واژن سبب تحت تاثیر قرار دادن زندگی زناشویی فرد می شود ، توصیه ما به شما عزیزان این است که اگر در زمان نزدیکی مشکل دارید ، حتما برای درمان هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید. شما می توانید با استفاده از هر کدام از روش های جوانسازی واژن شادابی و جوانی را به ناحیه تناسلی خود بازگردانید .

تاخیر رشد داخل رحمی جنین

تشخیص خشکی واژن

خشکی واژن را می توان از طریق مختلف تشخیص داد،  در مرحله اول  متخصص زنان می تواند با  معاینه لگن،  تمام نواحی دستگاه تناسلی و  دهانه رحم زن  را بررسی کند  و وجود خشکی واژن را تشخحیص دهد .

انجام تست پاپ اسمیر مرحله دوم است، در این روش نمونه ای از  تمامی سلول های دهانه رحم گرفته می شود همینطور برای تشخیص عفونت ممکن است، نمونه ای از ترشحات واژن نیز از طریق میکروسکوپ  مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد .

انجام آزمایش ادرار، در صورتی که فرد علاوه بر خشکی واژن علائم عفونت ادراری را نیز داشته باشد، می توان با کمک آزمایش ادرار،   وضعیت فرد را  بررسی کرد .

آیا شستن واژن با مایع شوینده سبب خشکی واژن می گردد؟

شستن واژن با مواد شوینده قوی سبب تغییر تعادل شیمیایی طبیعی موجود در واژن می شود که، می تواند نتیجه آن التهاب و یا عفونت باشد، در موارد شدید تر سبب خشکی واژن و درد در رابطه جنسی می گردد.

آیا درمان های خانگی برای خشکی واژن تاثیر دارد ؟

باید  گفت، صحت هیچ کدام از روش های سنتی  که امروزه بیشتر در فضای مجازی رایج شده است به اثبات نرسیده است و اگر هم تاثیری داشته باشد ماندگار نیست .  بهتر است با مشاهده علائم خشکی واژن به دنبال راه درمان با ماندگاری بالا باشید .

درمان خشکی واژن

قطعا بهترین روش درمان خشکی واژن، لیزر می باشد . تمام دارو ها و کرم هایی که در بازار هستند، تماما دارای اثری موقت هستند و فقط در همان زمان استفاده کرم می توانند مشکل را برطرف کنند . اما لیزر اثری ماندگار بر خشکی واژن دارد، افراد می توانند با مراجعه به متخصص زنان،  بهترین روش درمان را انتخاب کنند تا از نتایج آن لذت ببرند .

هیستروکتومی

کلام آخر

در آخر می توان گفت ،  تمام اختلالات و بیماری های ناحیه تناسلی در روابط زناشویی و در نتیجه زندگی فرد تاثیر می گذارد . بهتر است در سنین جوانی و خصوصا ورود  به دوره میانسالی با کمک روش های درمانی از بروز هر گونه مشکل در این ناحیه خودداری کنید .  خوشبختانه امروزه روش های مختلفی  برای درمان انواع بیماری های زنان وجود دارد،  شما می توانید  با مراجعه به یک متخصص زنان خوب  بهترین روش درمان را با توجه به وضعیت خودتان انتخاب کنید  .

بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر با مطب دکتر شایسته غفاری متخصص زنان در دزفول تماس بگیرید .