دکتر شایسته غفاری / بیماری های زنان / واژینیسموس و درمان آن در دزفول

واژینیسموس و درمان آن در دزفول

واژینیسموس چیست؟ از کجا بفهمیم واژینیسموس داریم؟ تمرینات کگل برای درمان واژینیسموس تاثیر دارد ؟ ناتوانی های جنسی مشکلاتی هستند که هم در مردان و هم در زنان امکان دارد اتفاق بیفتد و این مشکل در بیشتر اوقات قابل درمان است. واژینیسموس یکی از بیماری‌هایی است که مختص زنان است و در بسیاری از موارد مانع ایجاد رابطه جنسی کامل و رضایت بخش می شود.این اختلال می تواند زمینه ساز بروز بسیاری از مشکلات در بانوان شود، اما آیا راهکاری برای خلاصی از این مشکل وجود دارد؟ کدام دکتر زنان دزفول برای درمان واژینیسموس مناسب است؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی بیشتر این مشکل بپردازیم.

واژینیسموس چیست؟

در تعدادی از زنان هنگام عمل نزدیکی و دخول عضلات واژن به طور غیر ارادی به صورت موقت یا دائم دچار انقباض می شود به این شرایط واژینیسموس گفته می شود. واژینیسموس را می‌توان دخول غیرممکن یا ترس شدید به هنگام عمل نزدیکی یا انقباض غیر ارادی واژن تعبیر و تفسیر کرد.

واژینیسموس چیست؟

آیا واژینیسموس بر روی رابطه جنسی تاثیر می گذارد ؟

واژینیسموس یا انقباضات واژن از رابطه و دخول جنسی جلوگیری می کند و یا رابطه جنسی برای فرد با درد بسیاری همراه خواهد بود. واژینیسموس به گونه‌ای است که حتی سبب می‌شود که شما به طور کلی فعالیت جنسی نداشته باشید و معاینات پزشکی که داخل واژن باید انجام شوند را غیر ممکن می کند.
علامت های این بیماری در زنان کاملا متفاوت است. بعضی از زنان میتوانند که رابطه جنسی داشته باشند اما در هنگام رابطه درد میکشند در برخی دیگر به طور کلی وارد کردن شی خارجی به واژن کار غیر ممکن است . بیماری واژینیسموس یک بیماری جسمی است و بیماری تحریک شونده نیست، بسیاری از خانمهایی که به این بیماری مبتلا هستند از راه تحریک کلیتورال به ارگاسم میرسند.

واژینیسموس مانند دیگر بیماری ها و اختلالات، با علائمی همراه است که مهم ترین آن ها دخول بسیار دردناک و گاهی غیرممکن است. احساس سوزش در هنگام مقاربت می تواند مانع از برقراری رابطه جنسی شود.

چند نوع واژینیسموس داریم؟

این بیماری دو نوع دارد واژینیسموس اولیه و واژینیسموس ثانویه، واژینیسموس اولیه زمانی است که فرد دخول را تجربه نمی‌کند .
ثانویه به شرایطی گفته می شود که فرد یک بار رابطه جنسی کامل و دخول را تجربه کرده اما برای دفعات بعدی دخول برایش سخت و غیر قابل اجراست .
جالب است بدانید که امکان دارد در بعضی زنان بعد از یائسگی این مشکل به وجود بیاید با فرا رسیدن سن یائسگی زنان ، استروژن در بدن کاهش پیدا می کند و واژن خاصیت کشسانی خود را از دست میدهد همین دلیلی بر دخول دردناک و گاه غیر ممکن است.

علت بروز واژینیسموس چیست؟

هیچ دلیل روشنی برای این بیماری وجود ندارد و پزشکان علت مشخصی برای واژینیسموس پیدا نکرده اند اما می‌توان گفت که سوء استفاده های جنسی ،دخول دردناک و یا فاکتورهای احساسی و عاطفی از دلایل واژینیسموس است.

علائم اصلی واژینیسموس چیست؟

اگر در هنگام رابطه جنسی و دخول ماهیچه های واژن سفت شود و این عمل به صورت غیر ارادی باشد از نشانه های اولیه این بیماری است.
تشخیص این بیماری معمولاً با علامت هایی که ذکر کردیم یعنی انقباضات بی اختیار واژن در زمان نزدیکی آغاز می شود هنگامی که به متخصص زنان مراجعه می کنید برای اولین بار شاید متوجه این مشکل شود و از شما سوالاتی کند که درباره سابقه فعالیت جنسی شما است و مهمترین سوال شاید از سوء استفاده های جنسی در گذشته و یا ترومای جنسی باشد.
در کل تشخیص و درمان واژینیسموس به معاینه لگنی نیازمند است.

درمان واژینیسموس به چه صورت است؟

نگران نباشید واژینیسموس یک بیماری قابل درمان است آموزش، مشاوره ، روان درمانی و انجام تمرین های ورزشی از مهمترین راه های درمان هستند، شما می توانید با مراجعه به یک متخصص زنان خوب در دزفول و مشاوره با ایشان برای همیشه از این مشکل رها شوید.

نتیجه گیری

در آخر می توان گفت، هر گونه مشکل در ناحیه تناسلی می تواند به مرور زمان مشکلات بزرگتری را در پی داشته باشد، خیلی از بانوان از صحبت در مورد مشکلات ناحیه تناسلی خود شرم می کنند، این کاملا اشتباه است، بهتر است مشکلات خود را در مراحل اولیه و قبل از تبدیل شدن به یک مشکل بزرگتر حل کنید، واژینیسموس همچون سایر مشکلات و بیماری ها درمان دارد.اگر علامت های بیماری واژینیسموس را دارید و از آن رنج می برید حتماً در صدد رفع آن باشید. داشتن یک رابطه صمیمی و گرم جنسی برای شما و شریک جنسی تان یک حق مسلم است که نباید از خود دریغ کنید.

برچسب ها:

Submit a Comment