ویروس کرونا در بارداری

آیا کرونا در بارداری به جنین منتقل می شود ؟ چه توصیه های برای پیشگیری از ابتلا جنین به کرونا وجود دارد ؟ آیا کرونا در زنان باردار درمان می شود ؟ مراقبت های لازم زنان باردار در مقابل ویروس کرونا چیست ؟ سوالات بسیاری پیرامون اینکه خانم های باردار با توجه به انتشار ویروس کرونا در کشور چه اقداماتی باید انجام دهند وجود دارد .ویروس کرونا بسیار خطرناک است و هنوز  برای آن واکسنی وجود ندارد تا از انتشار آن جلوگیری شود. اما با کمک راهکار هایی می توان  از بروز کرونا ویروس پیشگیری کرد . دکتر شایسته غفاری متخصص زنان در درفول در ادامه این مطلب به بررسی این موضوع می پردازند .

علائم ویروس کرونا

همانطور که اکثریت افراد با علائم اصلی این بیماری که تب، سرفه و تنگی نفس می باشد، آشنایی دارند باید به محض مشاهده هر کدام از این علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند .

در رابطه با وجود کرونا ویروس در سه ماه اول بارداری اطلاعات زیادی در دسترس هنوز نیست،اما واضح است که تب بالا در سه ماه اول می تواند خطر نقایص جنینی را بالا ببرد، همین طور می تواند با سقط جنین و زایمان زودرس در ارتباط باشد .

با توجه به این موضع که مقاومت بدن خانم های باردار نسبت به خانم های غیر باردار کم تر است در نتیجه احتمال ابتلا در بارداری بیشتر است، رعایت نکات پیشگیری در خانم های باردار بسیار حائز اهمیت است . توصیه می شود مکررا دست های خود را بشویید، از روبوسی کردن، دست دادن و حضور در خارج از منزل و مناطق پرجمعیت اجتناب نمایید . همچنین اگر نیاز به مراجعه به مراکز سونوگرافی و رادیولوژی دارید،  از ماسک استفاده کنید و حدالمکان از دستکش استفاده کنید تا اینکه سطوح فلزی و دستگیره های در و وسایل نقلیه مختلف را لمس نکنید . همچنین تغذیه مناسب امری بسیار حائز اهمیت است، از مواد غذایی که خوب پخته نشده از جمله کباب های مغز پخت نشده استفاده نکنید، میوه و سبزی تازه مصرف کنید، استفاده از مرکبات و پرتقال، زیتون، کنجد، عسل طبیعی را فراموش نکنید .

استرس بیش از اندازه هیج کمکی به شما نمی کند تنها ایمنی بدن را می کاهد، با رعایت این نکات استرس خانم های باردار تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

ویروس کرونا در بارداری

آیا احتمال منتقل شدن ویروس کرونا از مادر به جین وجود دارد ؟

نمی توان به قطعیت بیان کرد، زیرا هنوز شواهد کافی برای ابتلا جنین  به ویروس از مادر در بارداری وجود ندارد . لازم است  تا خانم های باردار با تقویت سیستم ایمنی بدن، خود را در مقابل این ویروس مقاوم کنند .

خطرات دوران بارداری

در دوران بارداری ممکن است ک با یکسری از علائم خطر روبه رو شویم، که لازم است آگاهی داشته باشید در صورت بروز این علائم خطر به متخصص زنان خود مراجعه کنید، اگر بخواهیم علائم خطر در بارداری را بیان کنیم می توان موارد زیر را لیست کرد :

خونریزی های مکرر در طول بارداری

دردهای لگنی و انقباضات رحمی و شکمی

درد های مداوم ناحیه معده

سر درد های مداوم و شدید که مسکن های معمولی جوابگوی آن نیستند .

تاری دید

ادم اندام های فوقانی همچون دست و صورت

افزایش فشار خون

خروج مایع از واژن

کاهش حرکت جنین

تمام این ها از علائم خطر در بارداری است که باید اطلاع کافی در رابطه با آن ها داشته باشید و در صورت بروز علائم حتما در کوتاه ترین زمان به متخصص زنان خود مراجعه کنید .

دوره کمون ویروس کرونا

از زمانی که ویروس کرونا وارد بدن می شود  تا بروز علائم آن حداقل 14 روز زمان لازم است. علائم این ویروس تا یک ماه وجود دارد .  خوشبختانه درصد خوبی از افراد بعد از ابتلا درمان شده اند. اما این موضع در زنان باردار صادق نیست زیرا مقاومت بدن در بارداری بسیار پایین است در نتیجه احتمال بهبودی این افراد نسبت به سایر افراد عادی بسیار پایین تر است .

کلام آخر

در آخر می توان گفت، ویروس کرونا امروزه به یکی از مشکلات اصلی جامعه تبدیل شده است که اختلالات بسیاری را در زندگی روزمره افراد ایجاد کرده است، عدم توجه به این ویروس خطرناک می تواند مشکلات بسیاری را با خود داشته باشد. پس توصیه می شود  با رعایت نکات ایمنی از بروز این ویروس تا حد قابل توجهی جلوگیری کنید .

درمان ناباروری در دزفول